Shiplife - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Sifra Vries - WaarBenJij.nu Shiplife - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Sifra Vries - WaarBenJij.nu

Shiplife

Blijf op de hoogte en volg Sifra

11 Februari 2016 | Madagascar, Toamasina

Het word weer eens tijd om wat te schrijven. De tijd gaat hier soms snel voorbij. Er worden ook veel best wel eens wat dingen georganiseerd op de avond, ook probeer ik mijn sociale contacten in Nederland nog te onderhouden...

Maar hoe is het hier; ik denk dat ik hier inmiddels wel aardig gesetteld ben. Het voelt al aardig bekend, vetrouwd. Er zijn hier zo'n 400 mensen, dus op een gegeven moment ga je wel gezichten herkennen.

Ik probeer hier ook wel wat contacten op te doen. Het lastige is dat het een komen en gaan van mensen is, dus de ene week vertrekken er mensen waar dan de volgende week er weer nieuwe mensen voor terugkomen.
Maar de meesten staan wel open voor je en is het gewoon toch een kwestie van de eerste stap zetten... heel goed voor mij. ;-)

Hoe is het weer hier? Vooral warm en vochtig. Het is het regenseizoen, er zijn zelfs kans op cyclonen hier. Toch valt de regen me nog mee. Er zijn dagen geweest dat het bijna de hele dag motregende. Maar het is ook vaak mooi weer, bewolking en zon. Dan is het toch gauw zo rond de 30 graden. Op het schip is goede airco en merk je de hitte dan eigenlijk niet.
Dus alleen buiten loop ik korte broeken etc. In mijn cabin is het zelfs bijna koud te noemen, slaapgenootjes hebben zelfs twee dekens.
Ik denk dat het s'avonds ook wel eens hoost, maar dat merk je niet als je op het schip zit, in mijn hut zijn geen ramen.

Qua eten is het hier verder ook goed voor elkaar. Als je wilt kun je met de lunch ook warm eten. Ook is er vaak fruit. Het brood is misschien niet helemaal mijn ding, (witbrood en tarwe). Maar laat ik maar dankbaar zijn, want er zijn denk ik genoeg mensen hier in de omgeving die amper te eten hebben...

Verder op mijn werk gaat het best goed. Ik was zelfs vorige week al 'on call' dat is dan een soort van bereikbaarheidsdienst. Ook het weekend moet je dan werken. Toch wel gaaf hoeveel je al leert/weet in slechts 3 weken tijd. Dan word het ook leuk.
Soms is het heel druk, en soms rustig qua aanbod van monsters.

Jeannette; Lisa heb ik inderdaad al een paar keer gesproken, en een paar keer thee mee gedronken. Aardige vrouw!

Ik lig hier trouwens al vroeg op bed, omdat het leven hier al vroeg begint, om kwart over 6 in de ochtend is een workout. Waar ik zo nu en dan ook aan meedoe. (Met veel spierpijn tot gevolg) ;-)
En daarna volgt het ontbijt, dus heb mijn ritme even omgegooid :-)

Dus ik zoek zo ook mijn bedje op, en een volgende keer vertel ik weer meer. Dit weekend heeft bijna iedereen de vrijdag vrij (een zogenaamde shipholiday), dus veel mensen gaan weg voor een paar dagen. Ook ik ga morgen het weekend weg, ik weet niet precies waarheen, maar er is in ieder geval een strand! Dat is het belangrijkste ;-)

Goed weekend allemaal,

Groetjes Sifra


  • 11 Februari 2016 - 20:11

    Harmke:

    Hoi Sifra! Ik vind het superleuk om je verslagjes te lezen. Wat zul je zo veel leren en ervaringen opdoen. Die neem je mee en dat is heel gaaf. En wat heeeeeeeerlihk dat je naar het strand gaat. Maar dan wel zonder hoosbuien en hurricanes hihi. Maar gauw op zoek naar verse cocosnoten en dan chillen op het strand! Hier gaat alles zijn gangetje in Franeker. Nou meid,cwik kijken uit naar je volgende verslag. En.. in Christus verbonden! Groetnis út it moaie Frjentsjer

  • 13 Februari 2016 - 19:52

    Anke Reitsma-Runia:

    Hallo Sifra, Heel erg leuk om je verslagen te lezen. Fijn dat het goed gaat. Succes. vele groeten van Anke

  • 14 Februari 2016 - 15:07

    Petra:

    Als ik dit schrijf, hoop ik dat je lekker op het strand zit. Esther stuurde vanmorgen een foto vanuit haar appartement in Zwolle met daarop een sneeuwuitzicht. Br. Hier was het vanmorgen koud en nat. Zelfs een strandwandeling zou je hier nog niet willen.
    Wij hadden vanmorgen in de kerk ook een cultuurzondag. Onze Nepalese familie had voor ons gezongen en gekookt. Heerlijk en veel gezelligheid. Veel familie en/of kennissen van hen waren er ook.
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Hoop dat je een relaxt weekend hebt gehad en morgen weer met frisse moed aan de slag?
    Goede tijd nog.

    Liefs en groeten,

    H en M xxx


  • 16 Februari 2016 - 19:50

    Alie Fan Balk:

    Hey Sifra, leuk om je avonturen weer even te lezen. Fijn voor je dat het allemaal al goed went nu. Het lijkt me best lastig als er steeds weer wisseling is van het personeel, ben je aan iemand gewend en kan je er goed mee opschieten gaat die weer weg. Het is mooi om te lezen dat je je zo goed aangepast hebt. Heel goed van jou. Heb je een mooi weekend gehad? We wensen je Gods zegen en wijsheid toe voor je werk en wonen daar. Hou je haaks.

  • 17 Februari 2016 - 09:30

    Jeannette:

    Hi Sifra,

    fijn dat je je steeds meer gesetteld voelt en daar tot een zegen bent. Leuk te lezen dat je inmiddels een paar keer thee met Lisa hebt gedronken. Ook al genoten van haar heerlijke bakkunsten? ;) Ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's of kun je deze niet op je blog plaatsen of weet ik gewoon niet waar ik ze kan vinden haha. Heel veel succes met je werk en het maken van nieuwe contacten.

    Groetjes uit het hoge en koude noorden,
    Jeannette

  • 17 Februari 2016 - 14:56

    Jelmer:

    Klinkt goed Sifra! Mooi dat je het zo naar je zin hebt en veel leert op persoonlijk en professioneel vlak. Een hele gezegende tijd verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7000

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 11 April 2016

Met de Africa Mercy in Madagascar

Landen bezocht: