Op de Africa Mercy - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Sifra Vries - WaarBenJij.nu Op de Africa Mercy - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Sifra Vries - WaarBenJij.nu

Op de Africa Mercy

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

20 Januari 2016 | Madagascar, Toamasina

Hallo beste lezers van mijn blog,

Ik ben al een paar dagen velig en wel op de Africa Mercy, kortweg AFM. Door de drukte en de reis is het niet eerder gelukt om wat te schrijven, maar jullie ontvangen eindelijk een teken van leven van mij ;-)

Via Amsterdam en Nairobi ben ik donderdagavond vertrokken met bestemming Madagascar. Op schiphol heb ik nog een Nederlander ontmoet met dezelfde bestemming, dat vond ik toch wel fijn. Ik ben de hele reis niet alleen geweest. Ook zijn we goed door de doane gekomen, een medewerker van Mercy ships heeft ons daar opgevangen. Mijn visum papieren hoefde ik niet eens te laten zien.

Vrijdagmiddag kwamen we aan in Antananarivo, de hoofdstad van Madagascar (Tana, noemen ze het hier). Hier hebben we 2 nachten overnacht in een geusthouse wat goed verzorgd was! Zondagochtend vroeg zijn we met een busje van het schip vetrokken naar Toamasina waar het schip ligt. Een reis van zo'n 8 uur, maar onderweg was er genoeg moois te zien, minder mooi waren de 3 pas gebeurde ongelukken die we onderweg hebben gezien. De weg was wel geasfalteerd maar erg smal. Veel vrachtverkeer rijd hier langs en als zo'n vrachtwagen niet op tijd remt vliegt het gemakkelijk uit de bocht. Geen idee of de bestuurders het hebben overleefd, het zag er best wel heel naar uit. Gelukkig hadden we een goede chauffeur en zijn we veilig aangekomen.

Zo'n eerste week is best intensief, je moet toch wel even 'schakelen' . Ook moest er nog wat papierwerk worden getekend en ingevuld. De Amerikanen houden kennelijk van veel registratie. ;-)
Gisteren ben ik ook flink verkouden geworden, wat me niet verbaasd met al die airco en open raampjes van afgelopen dagen. Vandaag knap ik al weer wat op, maar me wel voor vandaag afgemeld. Zodoende heb ik even een rustdag wat wel even goed is. Verder gaat het wel goed!

Ik begrijp dat het in Nederland vriest en heeft gesneeuwd? Is er al weer een elsftedentocht koorts losgebarsten?! :-)
Hier is de temp. buiten zo'n 28 graden ;-) Op het schip is trouwens airco, wat het ook goed doet, s'avonds kan ik wel een vest aan hebben. De zon schijnt hier niet altijd, het is meest bewolkt en soms valt er regen.

Tot zover mijn update, ik probeer binnenkort wel een keer foto's te plaatsen.

Tot schrijfs,

Sifra

  • 20 Januari 2016 - 14:55

    Etty:

    Werk ze Sifra! 28 graden, heerlijk....

  • 20 Januari 2016 - 15:07

    Bibi:

    Super dat je op het schip aangekomen bent. Met hoeveel mensen zitten jullie eigenlijk op dat schip?

  • 20 Januari 2016 - 15:09

    Harmke:

    Ik volg je met veel plezier en interesse. Ik bid je Gods zegen toe en ik hoop dat je je draai goed kunt vinden.
    Liefs uit Franeker!

  • 20 Januari 2016 - 16:29

    Thirza:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's!
    Ik wens je een hele fijne tijd!

  • 20 Januari 2016 - 19:13

    René:

    Leuk dat we zo kunnen lezen wat je meemaakt daarginds, succes met opknappen, mooi om te lezen dat het goed gaat daarginds.

  • 20 Januari 2016 - 19:28

    Marlinde:

    Hoi Sifra, ik heb je niet meer kunnen groeten in Nederland, fijn dat je goed aangekomen bent, werk ze en ik volg je blog hoor groet, marlinde

  • 20 Januari 2016 - 22:07

    Jelly:

    Goed wat van je te horen en fijn dat de reis goed verlopen is. Hopelijk ben je snel gewend en kun je daar mooie dingen gaan doen. Je blog zal ik delen met de collega's. Een goede tijd toegewenst! Groeten Jelly

  • 21 Januari 2016 - 12:40

    Gerwin:

    Dag Sifra, wat een belevenis al zeg, het klinkt al als een heel avontuur. De Africa Mercy zie ik trouwens weleens op tv met Levi (gaat dan over een Zweeds meisje die daar met haar vader en moeder woont).
    God's zegen (meer goeds heb je niet nodig)
    Gerwin

  • 21 Januari 2016 - 15:05

    Jeannette:

    Hoi Sifra, fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik had de groeten al even gekregen via Lisa. Fijn dat je haar hebt ontmoet. Ik hoop dat je verkoudheid snel helemaal over is en dat je op en top mag genieten van alles wat je daar beleeft. Wees gezegend en wees een zegen! Groetjes, Jeannette

  • 21 Januari 2016 - 20:25

    Esther:

    Hoi Sifra, we vinden het allemaal maar zeer avontuurlijk en gelukkig ben je veilig aangekomen. Mooi dat je daar wat mag betekenen voor de mensen. God's zegen. Hartelijke groeten, Joseph, Bram, Benjamin en Esther.

  • 27 Januari 2016 - 21:37

    Petra:

    Hoi Sifra, Wat leuk om zo ook even van je belevenissen te genieten. Ik kwam er nu net achter dat je ook een blog hebt. Better let as net zullen we maar zeggen. Gelukkig ook al weer opgeknapt begrijp ik uit je verhaal. Heel veel liefs van ons hier en denken aan jou. Ynte, Petra en Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 11 April 2016

Met de Africa Mercy in Madagascar

Landen bezocht: